Aracınızın dikiz ve yan aynalarını kullanarak arkanızdaki araçların farkına varırsınız. Ancak bu aynalar ile aracınızın arkasındaki araçları göremeyebilirsiniz. Sözde kör noktadaki araçları tespit etmek çok zordur. Teorik olarak, uygun şekilde eğitilmiş ve tam olarak uyarılmış sürücüler, şerit değiştirirken başlarını çevirip yanlarındaki şeritlere baktıklarından bir kör nokta izleme sistemine ihtiyaç duymazlar, ancak neyse ki otomobil üreticileri, tüm sürücülerin uygun şekilde eğitilmediğini veya tam olarak uyanık olmadığını bilir.
Yavuz Selim, Gelibolu'dayken Mısır'da savaştığında, Piri Reis filoya katıldı ve denizde destek sağlamak için İskenderiye'ye uçtu. Özellikle büyük bir avantaj gösterdiğinde, İskenderiye'nin en önemli bilgelik merkezlerinden birini kullanarak ve önceki entegrasyonlarını göstermek için bu entegrasyonun sağladığı fırsatı kullanarak Sudan'ın dikkatini çekti. Büyük bir harita. Haritanın diğer yarısının ne olduğunu bilmiyorum, Birinci Dünya Haritası olarak adlandırılan, bugünün bir parçasını tutar. Piri Reis ilk kez Gelibolu'ya döndü ve Akdeniz'deki gemilerin taşınmasına yardımcı olacak bilgiler içeren bir Denizcilik El Kitabı yazdı. Kitâb-ı Bahriye'nin (bu bir denizcinin başucu kitabı) ilk kez tanınması, Piri Reis ve İbrahim Paşa arasındaki toplantıdan kaynaklandı. Mısır'da isyanlar başladı ve İbrahim Paşa onları bastırmakla görevlendirildi. İbrahim Paşa'nın komutanlarından biri Piri Reis idi. Piri Reis'in yolculuk sırasında bazı notları gözden geç...
Yorumlar
Yorum Gönder